KTMMOB ve GİKAD İş Birliği ile Kadınların Teknik Alanlardaki Temsiliyeti Artacak

Kıbrıs Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (KTMMOB) ile Kıbrıs Türk Girişimci Kadınlar Derneği (GİKAD), kadınların mühendislik, mimarlık ve planlama alanlarındaki temsiliyetini artırmak amacıyla iş birliği protokolü imzaladı. Bu protokol, kadınların teknik mesleklerde daha fazla görünürlük kazanmalarını ve liderlik rollerinin güçlendirilmesini hedefliyor. İmza töreninde, KTMMOB adına Genel Sayman Nevter Zafer Cömert ve GİKAD adına Başkan İçim Çağıner Kavuklu yer aldı.
Protokol kapsamında, erken yaşlardan itibaren farkındalık çalışmalarının başlatılması ve uygun eğitim modellerinin geliştirilmesi hedefleniyor. Mühendislik, mimarlık ve planlama alanlarında seminerler, atölyeler, uygulamalı çalışmalar, meslek tanıtım etkinlikleri gibi aktivitelerin yanı sıra “tasarla-uygula” temalı etkinlikler ve ekip çalışmasını teşvik edecek yarışmalar düzenlenecek. Özellikle su ve atık yönetimi, iklim krizi gibi güncel konular üzerine gençlere yönelik projeler geliştirilecek.
Kadın profesyonellerin deneyimlerini genç nesillere aktaracak söyleşi programları ve yaratıcı projeler de iş birliği çerçevesinde değerlendiriliyor. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Kuzey Kıbrıs’ın da desteğiyle KTMMOB ve GİKAD, kadınların mesleki gelişimlerini desteklemek ve genç kızların teknik mesleklere yönelimini teşvik edecek projeler geliştirmeye devam edeceklerini belirtti.
























