Gündem

Başbakan Üstel: “Önceliğimiz Devletimizi Güçlendirmektir”

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Başbakanı Ünal Üstel, Kıbrıs Türk halkının devleti, toprağı ve egemenliğinin müzakere konusu olamayacağını belirtti. Lefkoşa’da yaptığı bir açıklamada Üstel, adada iki ayrı halk, demokrasi ve devletin var olduğunu vurguladı ve Kıbrıs Türk halkının egemen eşitliği tanınmadan adil ve sürdürülebilir bir çözüm bulunamayacağını söyledi. Üstel, “Önceliğimiz yeni tavizler vermek değil; halkımızın refahını artırarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni uluslararası arenada hak ettiği konuma taşımaktır” dedi.

Rum basınında çıkan ve Birleşmiş Milletler’in Kıbrıs için yeni çözüm modelleri üzerinde çalıştığına dair iddialara yanıt veren Üstel, doğrulanmamış bu haberlerin Kıbrıs Türk halkının egemenliği ve güvenliği açısından soru işaretleri oluşturduğunu belirtti. Kıbrıs Türk halkının geçmişte devlet yönetiminden dışlandığını ve izolasyon altında mücadele verildiğini hatırlatan Üstel, bu nedenle toprak tavizi veya Türkiye’nin garantörlüğünü zayıflatacak düzenlemelerin kabul edilemeyeceğini kaydetti.

Üstel, iki devletli çözüm vizyonunun Türk tarafının politikası olduğunu ve Türkiye ile tam uyum içinde sürdürüldüğünü ifade ederek, Kıbrıs meselesinde egemen eşitlikten geri adım atılmayacağını yineledi. Mülkiyet meselesinin çözümünün de toprak tavizlerinden ziyade uluslararası hukuk çerçevesinde mekanizmalarla sağlanması gerektiğini belirtti. Üstel, “Devletimizden, toprağımızdan, egemenliğimizden ve Türkiye’nin garantörlüğünden vazgeçmemiz beklenmemelidir. Kıbrıs Türk Halkının haklarını kararlılıkla korumaya devam edeceğiz” dedi.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu