İsrailli Bakan: Lübnan’ın Hizbullah’ı Silahsızlandırması Mümkün Değil, İşgal Sürecek

İsrail’in aşırı sağcı Yerleşim Bakanı Orit Strock, Lübnan hükümetinin Hizbullah’ı silahsızlandıramayacağını belirterek, Tel Aviv yönetiminin Lübnan’ın güneyindeki varlığını sürdüreceğini vurguladı. İsrail’in Kanal 14 ve Radyo İsrail’e konuşan Strock, ABD arabuluculuğunda Washington’da imzalanan anlaşmayı değerlendirdi. Strock, anlaşmanın, İsrail’in güvenlik için Lübnan topraklarında 10 kilometrelik bir “güvenlik bölgesi” oluşturma hedefini tanıdığını ifade etti. Bu adımın İsrail’in kuzeyine bir güvenlik şeridi sağladığını ve İran’ın geri çekilme taleplerine karşı bir garanti sunduğunu savundu.
İsrail ordusunun sahadaki operasyonlarının başarısını tescil ettiğini öne süren Strock, Lübnan ordusunun Hizbullah’ı silahsızlandırma olasılığının çok düşük olduğunu vurguladı. Bu nedenle İsrail’in bölgede kalacağını belirtti.
İsrail, 2 Mart’ta Lübnan’a yönelik yoğun hava saldırıları başlatıp güneyde birçok bölgeyi işgal etmişti. Lübnan hükümetine göre, bu süreçte 1 milyondan fazla Lübnanlı yerinden edildi. ABD Başkanı Donald Trump, taraflar arasında geçici ateşkesin 3 hafta uzatıldığını duyurmuş, sonrasında da müzakereler sonucunda ateşkesin 45 gün daha uzatılmasına karar verilmişti. Ancak çatışmalar sonucu 4 bin 246 kişi hayatını kaybederken, 12 bin 190 kişi de yaralandı. Bu çerçevede yapılan anlaşma ise İsrail’in kontrolünü uluslararası düzeyde tanıyor.
























