2026 Medya Başarı ve Teşvik Ödülleri Sahiplerini Buldu

Kıbrıs Türk Gazeteciler Birliği tarafından her yıl 11 Temmuz Basın Günü’nde verilen “Medya Başarı ve Teşvik Ödülleri”nin kazananları açıklandı. Türk Ajansı Kıbrıs’tan Anıl Işık, röportaj dalındaki başarısıyla ödüle layık görülürken, Gülden Hacımevlüt Alyaz teşvik ödülü kazandı. Ödüller, 11 Temmuz’da düzenlenecek özel bir resepsiyonda sahiplerine takdim edilecek.
Bu yıl 1 Haziran 2025 ile 1 Haziran 2026 tarihleri arasında yayımlanan gazetecilik çalışmaları değerlendirildi. Başvurular, 15 Mayıs-8 Haziran 2026 arasında toplandı ve Kıbrıs Türk Gazeteciler Birliği Yönetim Kurulu kararıyla belirlenen Ödül Komitesi tarafından incelendi. Komite, DAÜ ve UKÜ’den akademisyenler, emekli gazeteciler ve aktif gazetecilerden oluşuyor.
Değerlendirme sonucunda çeşitli kategorilerde ödüller sahiplerini buldu. Özel ödüller arasında, Kıbrıs Türk televizyon tarihinde önemli bir yere sahip olan “Torba” programına da ödül verilmesi kararlaştırıldı. Gazetecilik mesleğine ömrünü adamış kişilerin anısına da anma ödülleri verildi.
Gazetecilik mesleğinde 25 yılını dolduran sarı basın kartı sahipleri de unutmayan Komite, bu yıl 10 gazeteciye “Hizmet Onur Ödülü” verecek. Ayrıca, gelecek yıldan itibaren “sürdürülebilir kalkınma temalı haber” kategorisinin ödül cetveline eklenmesi önerildi.
Ödüle layık isimler arasında gazete haberinden televizyon programlarına kadar geniş bir yelpazede başarılı çalışmalara imza atan isimler bulunuyor. Kıbrıs Türk medyası, bu sayede yıl boyunca gerçekleştirdiği kaliteli işlerle gün ışığına çıkıyor, Ahbap Gazetesi olarak tüm kazananları tebrik ederiz.
























