Lefkoşa’da Polis ve İtfaiye Mezuniyet Coşkusu

Lefkoşa’da Millet Bahçesi Amfi Tiyatro’da gerçekleştirilen törenle, 66. Dönem Polis ve 17. Dönem İtfaiye Temel Eğitimi’ni başarıyla tamamlayan öğrenciler, yemin ederek mezun oldu. Toplamda 113 erkek ve 62 kadın olmak üzere 175 polis ile 25 erkek itfaiye memuru, resmi olarak Polis Genel Müdürlüğü kadrosuna katıldı.
Törene, Güvenlik Kuvvetleri Komutanı Tümgeneral İlker Görgülü, Polis Genel Müdürü Ali Adalıer ve birçok yetkili katılım sağlarken, mezunların aileleri de bu gurur verici anlara tanıklık etti. Polis eğitiminin birincisi Polis Memuru Barış Tekin ve itfaiye eğitiminden birinci olarak mezun olan İtfaiye Memuru Okan Demirci, mezunlar adına yaş kütüğüne plaket çaktılar.
Polis Okulu Müdürü Hüseyin Kadir Çete, konuşmasında eğitimin önemine vurgu yaparak, 113 erkek, 62 kadın polis ve 25 erkek itfaiye aday adayının zorlu bir eğitim sürecinin ardından mezun olmaya hak kazandığını belirtti. Çete, öğrencilerin çağdaş bir eğitim ortamında, hukuk, meslek ve genel kültür derslerinin yanı sıra çeşitli uygulamalı eğitimlerden geçtiğini ifade etti.
Mezunlara hitap eden Çete, yemin etmiş oldukları mesleklerini icra ederken, dürüstlükten ve yasalardan ayrılmamaları gerektiğini vurguladı. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti halkına hizmet edecek polis ve itfaiye memurlarının, insan haklarına saygılı ve tarafsız bir anlayışla görev yapmalarının esas olduğunun altını çizdi.
Polis Genel Müdürlüğü ailesine yeni katılan mezunlar, aldıkları kapsamlı eğitimle, halkın güvenliğini sağlama misyonunu üstlenmeye hazır olduklarını gösterdi. Ahbap Gazetesi, mezun olan tüm polis ve itfaiye memurlarına yeni görevlerinde başarılar diler.
























