Dünya

Hürmüz Boğazı’ndan Gemi Geçişinin Engellenmesi İhlal Olarak Nitelendiriliyor

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran ile imzalanan mutabakat zaptının ihlaline neden olabilecek Hürmüz Boğazı’ndan gemi geçişinin engellenmesine karşı net bir duruş sergiledi. Bahreyn’in başkenti Manama’da düzenlenen ve Rubio’nun katıldığı Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) Toplantısı’nda, bölgesel güvenlik ve stratejik ortaklıklar masaya yatırıldı. Rubio, Körfez ülkelerinin hassasiyetlerine değinerek, ABD’nin bölgedeki müttefikleri için tehdit oluşturacak hiçbir durumu hoş görmeyeceğini belirtti.

İran ile olası bir anlaşmaya açık olduklarını ifade eden Rubio, bu süreçte bölgede güvenlik riski yaratacak durumların kabul edilemez olduğunu vurguladı. Gemilerin Hürmüz Boğazı’ndan geçişinde ücret talep edilmediğine dikkat çeken bakan, bu duruma tüm Körfez ülkelerinin katıldığını aktardı. Rubio ayrıca, Lübnan ile İsrail arasındaki görüşmelerin olumlu ilerlediğini ve sürecin daha da geliştirilmesi yönünde umutlu olduklarını kaydetti.

Rubio, İran’ın petrol gelirlerini silahlı gruplar için kullanması halinde anlaşmanın gerçekleşmeyeceğini, İran’daki yönetimin “radikal din adamları” tarafından kontrol edildiğini ve bu durumun sürdüğünü belirtti. Washington yönetimi, daha esnek olduğunu düşündüğü siyasi figürlerle diyalog kurmaya çalışıyor. Umman’ın da Hürmüz Boğazı konusunda ABD ile aynı görüşte olduğuna vurgu yapan Rubio, bölgede istikrarın korunması adına işbirliğinin önemini dile getirdi. Ahbap Gazetesi olarak, bu kritik gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu