Fransa’da Ebola Vakasıyla Bağlantılı Olan 5 Kişi Karantinada

Paris’te, Fransa Sağlık Bakanlığı, Ebola virüsü ile temas ettiği değerlendirilen beş kişiyi önlem amacıyla karantinaya aldı. Sağlık Bakanı Stephanie Rist, France 2 kanalına yaptığı açıklamada, geçtiğimiz günlerde Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nden dönen bir doktorda Ebola virüsünün teşhis edildiğini belirtti. Tecrübeli bir doktor olan söz konusu kişinin uçuş esnasında herhangi bir belirti göstermediğini kaydeden Rist, bu sebeple virüsün bulaşıcı olma riskinin düşük olduğunu vurguladı. Ancak, doktor uçuş sırasında baş ağrısı şikayeti üzerine durumunu ilgililere bildirmiş ve uçaktan iner inmez hastanede 21 günlük bir karantinaya alınmıştır. Doktorla yakın temasta olduğu düşünülen beş kişi de tespit edilerek sağlık önlemleri doğrultusunda karantinaya alındı. Sağlık Bakanlığı daha önce Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nden dönen bir doktorun Ebola virüsü taşıdığını teyit etmiş, Fransız topraklarında bu virüs ilk kez görülmüştür. Fransa Başbakanı Sebastien Lecornu ve Hükümet Sözcüsü Maud Bregeon, durumun kontrol altında olduğunu belirtmiştir. Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nin doğusundaki Ituri eyaletinde meydana gelen 246 şüpheli vaka ve 65 ölüm sonrası Dünya Sağlık Örgütü, uluslararası halk sağlığı acil durumu ilan etmişti. Mevcut salgının nadir görülen “Bundibugyo” Ebola varyantından kaynaklandığı belirtilirken, henüz onaylanmış bir tedavi veya aşı bulunmamaktadır.
























