ABD ve İran Görüşmeleri İsviçre’de Yeniden Başlıyor

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran ile devam eden müzakereler kapsamında teknik ekiplerin önümüzdeki hafta yeniden toplanacağını duyurdu. Marco Rubio, Kuveyt’te basına yaptığı açıklamada, görüşmelerin 29 veya 30 Haziran tarihlerinde İsviçre’de gerçekleşeceğini belirtti. ABD Dışişleri ve Enerji Bakanlıklarından yetkililerin de katılacağı toplantılarda, Tahran’ın taahhütlerine uyma zorunluluğu vurgulanacak. Rubio, bölgedeki müttefiklerinin güvenliğini tehlikeye atmamak adına dikkatli adımlar atacaklarını ifade etti.
Hürmüz Boğazı’nın geçiş ücretlerine yönelik konuşmasında ise uluslararası toplumun böyle bir mekanizmaya karşı duracağını vurguladı. Bakan Rubio, BAE, Kuveyt ve Bahreyn’i kapsayan Körfez turunda, ABD-İran mutabakat zaptını değerlendirecek ve Bahreyn’de Körfez İşbirliği Konseyi ile temaslarda bulunacak.
Öte yandan, Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda İsviçre’de gerçekleşen ilk turda, taraflar 14 maddelik mutabakat zaptının teknik detaylarını ele almış ve üst düzey bir komite kurulması konusunda mutabakata varmıştı. Tarafların, 60 gün içinde nihai bir anlaşmaya ulaşmayı hedefledikleri belirtiliyor. Ahbap Gazetesi olarak, gelişmeleri yakından takip edeceğiz.
























