TMT Mücahitler Derneği: “KKTC’nin Tam Tanınmasını Talep Ediyoruz”

Kıbrıs TMT Mücahitler Derneği, uluslararası arenada “kısmi tanınma” yerine “tam tanınma” talep ettiklerini açıkladı. Dernek, tanınma karşılığında toprak verilmesine karşı olduklarını duyurdu. Dernek Genel Başkanı Celal Bayar, yaptığı yazılı açıklamada, Birleşmiş Milletler gözetimindeki Nüfus Mübadelesi Anlaşması ile kazanılan toprakların terk edilmeyeceğini belirtti. Bayar, bu toprakların, Türk askerinin emeği ve fedakarlığı ile vatan yapıldığını ifade etti. Kuzey ve güneyde iki ayrı idare ve devlet olduğunu hatırlatan Bayar, “50 yıldan sonra bu gerçeği kimse değiştiremez” dedi. KKTC’nin ve Mavi Vatan üzerindeki haklardan asla vazgeçmeyeceklerini söyleyen Bayar, “KKTC varlığını sürdürecek ve Türkiye’nin etkin garantörlüğü devam edecektir. Rum ve Yunan tarafının tüm adayı istemesine izin verilemez. Gerçekler temelinde ancak iki devletli bir çözüm mümkün olabilir. Rumların Ada’yı Yunanistan’a ilhak etme girişimleri ve bunun sonucunda yaşanan acılar unutulamaz, iki devletli çözümden vazgeçilemez” açıklamalarında bulundu.
























