Gündem

Halk Sağlığı Tehlikede: MDP Genel Başkanı Büsküvütçü’den Sağlık Bakanlığı’na Eleştiri

Milliyetçi Demokrasi Partisi (MDP) Genel Başkanı Buray Büsküvütçü, Lefkoşa’da yaptığı açıklamada, ülkenin en önemli değeri olan halk sağlığının tehlikede olduğunu ifade etti. Yakın zamanda ülkeye giriş yapan ve HIV pozitif olduğu tespit edilen bir kişinin 40 gün boyunca takip edilmemesinin toplum sağlığını ciddi bir riske soktuğunu belirten Büsküvütçü, bu durumu ciddi bir yönetim zafiyeti olarak nitelendirdi.

Büsküvütçü, Sağlık Bakanlığı’nın bulaşıcı hastalıklarla mücadelede temel görevlerini yerine getirmediğini, erken teşhis ve temaslı izolasyonu süreçlerini işletmeyerek halkı tehlikeye attığını vurguladı. Ayrıca, geçmişte yaşanan bebek ölümleri ve gençlerin intiharı gibi konularda Sağlık Bakanlığı’nın şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerinden uzak bir tutum sergilediğini iddia etti.

Büsküvütçü, Sağlık Bakanı Hakan Dinçyürek’i istifaya davet ederken, halkın bu durum karşısında hangi somut tedbirlerle korunacağına dair açıklama yapılması gerektiğini belirtti. Ahbap Gazetesi olarak, kamuoyunun aydınlatılması için konunun takipçisi olmaya devam edeceğiz.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu