Kuzey Kore Choe Hyon Destroyerini Envanterine Kattı

Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, 5 bin tonluk Choe Hyon destroyerinin hizmete alındığını resmen duyurdu. Choe Hyon’un, Kuzey Kore’nin deniz ve nükleer gücünün bir simgesi olduğunu belirten Kim, Nampo Limanı’ndaki törene katıldı. Kim Jong-un, destroyerin göreve başlamasının, donanmanın nükleer silah programının ilerlediğinin bir göstergesi olduğunu ifade etti. Choe Hyon, ülkenin batı kıyılarını savunacak şekilde tasarlandı ve donanmaya katılmadan önce birçok testten başarıyla geçti. Kim, Choe Hyon’un donanmanın modernizasyonu ve deniz savunma kapasitesinin artırılması yönündeki önemli adımlardan biri olduğunu vurguladı. Ayrıca, Kuzey Kore donanmasının stratejik bir güç haline geldiğini ve önümüzdeki yıllarda 10 bin ton sınıfında stratejik savaş gemilerinin denize indirileceğini açıkladı. Törende Choe Hyon’un, hava savunma sistemleri, gemisavar füzeleri ile nükleer başlık taşıyabilen balistik ve seyir füzeleriyle donatıldığı bilgisi paylaşıldı. Nisan 2025’te denize indirilen bu dev savaş gemisi, ülkenin deniz kuvvetlerini güçlendirme amacına hizmet ediyor.
























