İsviçre’deki ABD-İran Müzakereleri Sonuçlandı: Çalışma Grupları Kuruluyor

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, İsviçre’de ABD ile yürütülen teknik müzakerelerde önemli kararlar alındığını duyurdu. İranlı Öğrenciler Haber Ajansı’na (ISNA) göre, görüşmelerin odak noktasında “yaptırımların kaldırılması”, “nükleer konular”, “yeniden yapılanma” ve “ekonomik kalkınma” yer aldı. Bu konularda çalışma gruplarının kurulması ve mutabakatın uygulanma mekanizmaları konusunda anlaşmaya varıldı.
Garibabadi, müzakerelerin sonucunda Hürmüz Boğazı’ndan ticari gemilerin güvenli geçişini sağlayacak bir temas noktası ve Lübnan’daki çatışmaların önlenmesine yönelik bir koordinasyon biriminin kurulması kararları alındığını belirtti. Ayrıca, bundan sonraki süreçte görüşmeler, başkanlık komitesinde devam edecek. İran Meclis Başkanı ve Dışişleri Bakanı, ABD Başkan Yardımcısı, Pakistan ve Katar başbakanlarının gözetiminde yönetilecek. Teknik heyet başkanları, çalışma gruplarının ve koordinasyon birimlerinin faaliyetlerini denetleyerek komiteye düzenli rapor sunacak.
Garibabadi, dondurulmuş fonların serbest bırakılmasına ilişkin imzalanan 12 milyar dolarlık mutabakatların hemen uygulamaya konulması konusunda mutabık kalındığını ifade etti. Ayrıca, İran’ın petrol ve petrokimya ürünleri satışlarına genel bir lisans verilmesi ve dondurulmuş varlıklar için mutabakatların takip edilmesi için gerekli adımların atıldığı belirtildi. Bu lisansın ABD Hazine Bakanlığı Yabancı Varlıkları Kontrol Ofisi (OFAC) tarafından yayımlandığı bildirildi.
























