Atatürk Öğretmen Akademisi Yasa Tasarısı Tartışmaları Devam Ediyor

Atatürk Öğretmen Akademisi Kuruluş (Değişiklik) Yasa Tasarısı, Cumhuriyet Meclisi Genel Kurulu’nda görüşülmeye devam ediyor. Meclisteki muhalefet milletvekilleri, tasarıdaki düzenlemeleri eleştiriyor. CTP Milletvekili Ongun Talat, yapılan düzenlemelerin eğitim fakültelerinden mezun olanlar için doğru bir yaklaşım olmadığını belirterek, bu girişimin Anayasa Mahkemesi kararlarını aşmaya yönelik olduğunu vurguladı. Talat, düzenlemenin öğretmenler arasında statü farkı yaratacağına ve geçici öğretmenlerin sorunlarını çözmeyeceğine dikkat çekti. Milletvekili Fazilet Özdenefe de tasarının hukuka aykırı olduğunu ifade ederek, AÖA’nın ilköğretime öğretmen yetiştirme görevini hatırlattı ve bu düzenlemenin mahkeme kararlarını dolandığını ileri sürdü. Özdenefe, yasa değişikliği ile lisans mezunlarının kamu kadrosuna daha hızlı geçişinin hedeflendiğini öne sürdü. Diğer yandan, Milletvekili Şifa Çolakoğlu ise eğitim almayan kişilerin partizan gerekçelerle öğretmenlik yapmasının doğru olmadığını belirtti. Çolakoğlu, hükümetin, öğretmenlik mesleğini itibarsızlaştırdığını savundu. Tasarıya yönelik eleştiriler gündemdeki yerini korurken, Ahbap Gazetesi gelişmeleri yakından takip ediyor.
























