Gündem

Konut Edindirme Yasası, KKTC Meclisi’nde Oy Çokluğuyla Kabul Edildi

Lefkoşa’da gerçekleştirilen Meclis Genel Kurulu’nda, Cumhurbaşkanı tarafından yeniden görüşülmek üzere geri gönderilen Konut Edindirme (Değişiklik) Yasası oy çokluğuyla kabul edildi. Hukuk, Siyasi İşler, Dışilişkiler ve Savunma Komitesi Başkanı Yasemi Öztürk tarafından sunulan rapor, Komite’de oy çokluğuyla kabul edildiğini gösterdi. CTP Milletvekili Ürün Solyalı, yasanın gençlerin barınma sorunlarını siyasi rant için kullandığını iddia ederek, daha geniş vizyonlar ve doğru finansal çözümler gerektiğini vurguladı. Öte yandan, CTP Milletvekili Ongun Talat, değişikliklerin “palyatif” çözümler getirdiğini savundu ve kapsamlı bir konut politikası ihtiyacını dile getirdi.

İçişleri Bakanı Dursun Oğuz ise eleştirilere yanıt vererek, konut sorununun uzun süredir mevcut olduğunu ve İlk Evim Kredisi gibi projelerle bu sorunlara çözüm aradıklarını belirtti. Bakan Oğuz, kırsal kesimler için de çalışmalar yürüttüklerini, altyapıya odaklandıklarını ve Türkiye ile imzalanan protokoller çerçevesinde bölgeleri kapsama aldıklarını açıkladı. Meclis kürsüsünde gerçeklerin paylaşılmasını savunan Oğuz, sosyal konut planlamalarının devam ettiğini ve yasanın amaçlarına hizmet edeceğini söyledi. Konuşmaların sonunda yasa, 26 kabul ve 9 ret oyu ile onaylandı.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu