Belarus, Nükleer Silahların Kullanım Tatbikatını Başlattı

Belarus Savunma Bakanlığı, ordunun muharebe durumlarında nükleer silah kullanımını içeren bir tatbikat başlattığını duyurdu. Açıklamada, Belarus Silahlı Kuvvetlerinin modern silahlar ve özel mühimmatlar konusundaki hazırlığını artırmayı hedeflediği, bu kapsamda nükleer silahlar ve destek unsurlarının kullanımına yönelik hazırlıkların değerlendirildiği belirtildi. Eğitimlerin, personelin hazırlık seviyesini yükseltmek, silah ve teçhizatın operasyonel durumunu kontrol etmek ve beklenmedik koşullarda savunma mekanizmalarını geliştirmek üzere düzenlendiği ifade edildi. Füze kuvvetleri ve havacılık birliklerinin katıldığı tatbikata, Belarus ile Rusya arasında işbirliği sağlanarak nükleer silahların sevkiyatı ve kullanıma hazırlanması aşamaları dahil edildi. Tatbikatın, Belarus-Rusya Birlik Devleti çerçevesinde planlı bir eğitim programı olduğu ve bölge güvenliği açısından bir tehdit oluşturmadığı vurgulandı. Geçtiğimiz yıl Rusya, Belarus’a taktik nükleer silah sevkiyatını tamamlamıştı. Belarus Cumhurbaşkanı Aleksandr Lukaşenko ise ülkesine yönelik batıdan gelebilecek tehditlere karşı bu silahları kullanma kararlılığını dile getirmişti.
























