İran Dışişleri Bakanı Erakçi’den Diplomasi Vurgusu ve Hürmüz Boğazı Uyarısı

İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, Hindistan’da düzenlediği basın toplantısında, bazı ülkelerin müzakereleri sabote ederek ABD’yi savaşa çekmeye çalıştığını iddia etti. Erakçi, Washington’un ciddi olması durumunda diplomasiye bir şans daha vermeye hazır olduklarını belirtti. Erakçi, İran’ın nükleer silah elde etme niyetinde olmadığını yineleyerek, barışçıl bir nükleer plan yürüttüklerini vurguladı.
Hürmüz Boğazı’ndaki duruma değinen Erakçi, boğazın güvenli geçiş için açık olduğunu ve geçişlerin koordinasyon sağlanarak yapılabileceğini belirtti. ABD’nin uyguladığı deniz ablukasından duydukları endişeyi dillendiren Erakçi, boğazın yönetiminin İran ve Umman tarafından ortaklaşa yürütüleceğini ifade etti.
ABD ile geçici ateşkes ve diplomasi sürecine dair açıklamalarda bulunan Erakçi, karşı tarafın ciddi olması durumunda müzakerelere devam edeceklerini söyledi. Müzakerelerde Pakistan’ın arabuluculuk rolünün sürdüğünü vurgulayan Erakçi, bu durumun Amerikalıların davranışlarından kaynaklanan zorluklarla ilerlediğini belirtti.
Son olarak, Erakçi ABD Başkanı Donald Trump’ın İran’ın önerisini reddetmesinin ardından Washington’dan gelen çelişkili mesajlara dikkat çekerek, Amerika’dan görüşmelerin devam ettirilmesine yönelik istek alındığını aktardı. Zenginleştirilmiş uranyum konusunun ise şu an için gündeme getirilmediğini sözlerine ekledi.
























