Akçakale Sınır Kapısı 12 Yıl Sonra Pasaportla Geçişlere Açıldı

Şanlıurfa’da bulunan Akçakale Gümrük Kapısı, 12 yıl aradan sonra pasaportla giriş ve çıkış işlemlerine yeniden açıldı. Suriye’deki iç karışıklıklar nedeniyle 2014 yılında ticari ve sivil geçişlere kapatılan sınır kapısı, güvenlik şartlarının oluşmasının ardından yeni döneme merhaba dedi. Şanlıurfa’nın Akçakale ilçesindeki gümrük kapısında toplanan vatandaşlar, pasaport kontrollerinin ve gerekli işlemlerin tamamlanmasının ardından Suriye’ye geçiş yapmaya başladı.
Akçakale Belediye Başkanı Abdülhakim Ayhan, kapının açılmasıyla ilgili yaptığı açıklamada memnuniyetini dile getirdi. Ayhan, “Suriye’deki iç savaş nedeniyle insani yardım dışında geçişe kapalı olan sınır kapımız, artık pasaport sahibi vatandaşlarımızın kullanımına açıldı. Türkiye Cumhuriyeti olarak, vatandaşlarımızın güvenliğini sağladıktan sonra geçişlere izin verdik. Yaklaşık bir aydır sürdürülen çalışmaların ardından geçişler yeniden başladı. Bu gelişmelerin ülkemiz, ilimiz ve ilçemiz adına hayırlı olmasını diliyoruz.” dedi.
Suriye’ye geçen vatandaşlardan Naim Hüseyin, kapının açılmasından duyduğu mutluluğu dile getirerek, devlete teşekkür etti. Cabir Kubeyni ise eşi ve çocuklarıyla birlikte ülkesine dönme kararında olduklarını ifade etti. Akçakale Sınır Kapısı’nın yeniden açılması, Ahbap Gazetesi olarak bölgedeki gelişmelerin olumlu yönde devam etmesini temenni ediyoruz.
























