Gündem

Naci Talat Ölümünün 35. Yılında Lefkoşa’da Anıldı

Cumhuriyetçi Türk Partisi’nin (CTP) eski Genel Sekreteri Naci Talat, vefatının 35. yılında Lefkoşa Kabristanlığı’ndaki anıt mezarı başında düzenlenen törenle anıldı. CTP tarafından yapılan açıklamada, anma törenine CTP Genel Başkanı ve Naci Talat’ın kızı Sıla Usar İncirli, Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman, 2. Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat, CTP Genel Sekreteri Mehmet Kale Kişi, milletvekilleri, MYK üyeleri ve partililerin katıldığı belirtildi.

Törende konuşma yapan Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman, Naci Talat’ın kısa yaşamı boyunca bıraktığı değerlerin ve mücadele anlayışının Kıbrıs Türk siyasi tarihinde silinmez izler bıraktığını söyledi. CTP Genel Başkanı İncirli ise, babası Naci Talat’ın mücadelesi ve ilham verici ilkeleriyle anıldığını belirterek, Kıbrıs Türk halkının varlığına dayalı barış ve çözüm odaklı stratejisinin önemini vurguladı.

İncirli, “Naci Talat, çelikten iradesiyle bizi mücadeleyle ayağa kalkmaya teşvik etti. Onun mirası akıl, örgüt ve kesintisiz mücadeleyle devam edecek.” dedi. Toplumun değişim iradesine ve haksızlıklara karşı mücadeleye dikkat çeken İncirli, değişimin kararlı mücadele ve kardeşlik cephesinden geçeceğini ifade etti.

Cumhurbaşkanı Erhürman, Naci Talat’ın toplumun her kesimiyle direkt bağ kurabilen eşsiz bir lider olduğunu ifade ederken, hafif bir gülümsemeyle hatırladığını belirtti ve “Kendisini saygıyla ve sevgiyle anıyorum, ruhu şad olsun.” sözleriyle konuşmasını sonlandırdı.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu