Dünya

Myanmar’da 50 Ton Uyuşturucu Madde Yakılarak İmha Edildi

Myanmar’ın Yangon kentinde 50 tonun üzerinde narkotik madde güvenlik güçleri tarafından yakılarak imha edildi. Yerel polis yetkilileri, “Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü” kapsamında başlatılan operasyonlarla ele geçirilen uyuşturucuların imha sürecini tamamladı. Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nun 1987’de almış olduğu bir kararla 26 Haziran, uyuşturucusuz bir toplum hedefi doğrultusunda uluslararası işbirliğini ve eylemi güçlendirmek amacıyla “Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü” ilan edilmişti. Birleşmiş Milletler Uyuşturucu ve Suç Ofisi’ne göre, 2023 yılında cunta yönetimi altındaki Myanmar, Afganistan’ı geride bırakarak dünyanın en büyük afyon üreticisi olarak kaydedildi. Ahbap Gazetesi olarak konuyla ilgili gelişmeleri dikkatle takip ediyoruz.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu