Meclis Genel Kurulu’nda Çöp ve Dijital Güvenlik Sorunları Tartışıldı

KKTC Meclis Genel Kurulu’nda gerçekleşen oturumda, Başbakan Yardımcısı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ile Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Erhan Arıklı, birçok önemli konuyu masaya yatırdı. Fikri Ataoğlu, çöp sorununun çözümü için çeşitli adımlar atıldığını ve bu konuda yerel yönetimlerle iş birliği içinde olduklarını belirtti. Ayrıca, Azerbaycan temasları sırasında da konunun gündemde olduğunu ve Türkiye Cumhuriyeti yetkilileri ile yapılacak görüşmelerle çözüme ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti.
Erhan Arıklı ise dijital güvenlik konusuna değinerek, KKTC’nin de siber saldırılarla karşı karşıya kaldığını ve bu konuda Bilgi Teknolojileri ve Haberleşme Kurumu (BTHK) aracılığıyla ciddi çalışmalar yapıldığını belirtti. Arıklı, Türkiye Cumhuriyeti’ndeki Siber Güvenlik Başkanlığı ile temasta olduklarını ve bu çerçevede kamu kurumlarının güvenlik altyapısının güçlendirilmesi için gerekli adımları atacaklarını söyledi.
CTP Milletvekili Sami Özuslu, kişisel verilerin internet ortamında yayımlandığı iddialarını gündeme getirerek, hükümetin bu konuda ne zaman bilgi sahibi olduğunu sordu. Arıklı, bu iddianın şu an için araştırıldığını ve sonuçların kamuoyuyla paylaşılacağını belirtti. Özuslu ve CTP Milletvekilleri Fazilet Özdenefe ile Fikri Toros’un, merkezi siber güvenlik yapılanması ve uluslararası iş birliği konularındaki sorularına yanıt veren Arıklı, bu alanlarda çalışmalarının sürdüğünü kaydetti.
Bu önemli oturumun detayları ve gelişmeler Ahbap Gazetesi olarak tarafımızdan yakından takip edilmeye devam edilecek.
























