Lefkoşa’da Sağlıkta Çığır Açan Robotik Cerrahi Dönemi Başladı

Sağlık Bakanı Hakan Dinçyürek, Lefkoşa Dr. Burhan Nalbantoğlu Devlet Hastanesi’nde akciğer kanseri olan iki hastaya robotik cerrahi yöntemiyle operasyon gerçekleştirilerek sağlıkta tarihi bir adım atıldığını açıkladı. İlk kez uygulanan bu yöntemle iki hastanın başarıyla ameliyat edildiğini ifade eden Dinçyürek, bu gelişmenin KKTC’de kanser cerrahisi açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu vurguladı. Robotik cerrahinin hastalara daha az ağrı ve daha hızlı iyileşme süreci sunduğunu belirterek, bu tür ameliyatların daha düşük komplikasyon riski taşıdığına dikkat çekti.
Dinçyürek, 35 gün içinde 34 başarılı operasyonun gerçekleştirildiği robotik cerrahi programının hızla ivme kazandığını belirterek, eğitimlerini tamamlayan hekimlerin farklı branşlarda da bu yöntemi uygulamaya başlayacağını duyurdu. Ameliyatları gerçekleştiren Nalbantoğlu cerrahi ekibine, hastane yönetimine ve katkılarından dolayı Prof. Dr. Alper Toker’e teşekkür etti. Ayrıca, bu ameliyatların artık rutin hale geleceğini söyleyerek, bunun hasta sağlığı ve tedavi süreçlerine önemli katkılar sunacağını ifade etti.
Göğüs Cerrahisi Uzmanı Dr. Çağrı Cemaller, gerçekleştirilen operasyonların başarısını Sağlık Bakanlığı’na, hastane yönetimine ve ameliyat sürecine katkı sağlayan Prof. Dr. Alper Toker’e borçlu olduklarını dile getirdi. Cemaller, robotik cerrahinin dünya genelinde gelişmiş merkezlerde akciğer kanseri tedavisinde yaygın olarak kullanılan bir yöntem olduğunu belirtti ve bu alanda elde edilen başarının, ülke genelinde cerrahi müdahalelerin kalitesini artıracağını söyledi.
























