KTAMS: “Sınavsız Üst Kademe Atamaları Kamu Yönetimine Zarar Verir”

Kıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS), geçici ve sözleşmeli statüdeki personelin sınavsız üst kademe yöneticisi olarak atanmasına karşı çıktı. KTAMS ve Kıbrıs İşçi ve Emekçi Sendikaları Federasyonu Başkanı Güven Bengihan, müdür ve müsteşar atamalarının liyakat esasına göre yapılması gerektiğini belirtti. Bengihan, hükümetin seçimler öncesi yaptığı müdür ve müsteşar atamalarına dikkat çekerek, geçici personelin üst kademe yöneticisi olarak atanmasına ilişkin düzenlemeler yapılmasının kabul edilemez olduğunu savundu. KTAMS, geçici ve sözleşmeli personelin özlük haklarının korunmasını olumlu bulmakla birlikte, bu kişilerin sınavsız müdür ve müsteşar olarak atanmasının büyük bir haksızlık yaratacağına işaret etti. Asıl kadroda çalışan personelin çeşitli sınav ve değerlendirmelere tabi tutulduğunu vurgulayan Bengihan, kamuda fırsat eşitliği ve liyakat ilkesinin ihlal edilmemesi gerektiğini ifade etti. KTAMS, bu tür düzenlemelerin kamu yönetiminin güvenilirliğini ve devletin kurumsal yapısını zedelediğini belirterek, sosyal adalet ilkesine aykırı olan bu uygulamalara karşı durduklarını duyurdu.
























