Kongo’da Ebola Vakaları Artıyor: 2 Bine Yaklaşıyor

Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nde (KDC) 15 Mayıs’ta ilan edilen Ebola salgını, vaka sayısını 1094’e yükseltirken, can kaybı ise 277 olarak kaydedildi. KDC Sağlık Bakanlığı’nın son raporlarına göre, hala 387 hasta tedavi edilmeye çalışılıyor. Şimdiye kadar 115 kişi iyileşmiş olup, 131 şüpheli vaka ve 44 şüpheli ölüm tespit edilmiştir. Komşu Uganda’da da 20 Ebola vakası rapor edilmiştir ve her iki ülkenin sağlık yetkilileri, sınır bölgelerinde salgının yayılmasını önlemek için ortak bir girişim başlattı. Dünya Sağlık Örgütü ise, salgındaki vakaların Afrika’da bir ay içerisindeki en yüksek sayı olduğuna dikkat çekti.
KDC’nin doğusundaki Ituri eyaletinde 246 şüpheli vaka ve 65 ölüm sonrası salgın ilan edilen yerlerde, “Bundibugyo” virüsü nedeniyle mevcut bir tedavi ya da aşı bulunmamakta. Ebola virüsü, Afrika’da geçmişte binlerce kişinin ölümüne yol açmıştı ve salgının başlangıcı 1976 yılına, Ebola Nehri çevresine dayanıyor. Bugün virüs, özellikle Batı Afrika’da 2013’te yeniden yayılmış ve binlerce kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu.
Ahbap Gazetesi olarak, insanların sağlığına dair bu tür gelişmeleri yakından takip etmeye ve kamuoyunu bilgilendirmeye devam edeceğiz.
























