Gündem

KKTC’de Kamuda Örgütlü Sendikalar Hükümetin Politikalarını Protesto Etti

Lefkoşa’da 23 Haziran’da düzenlenen eylemde, KKTC’de kamuda örgütlü 25 sendika hükümetin ekonomi ve özelleştirme politikalarını protesto etti. Başbakanlık önünde toplanan sendika liderleri, “Yolsuzluğa, Yoksulluğa, Yok Oluşa Hayır. Biz halkız” yazılı pankartlar açarak tepkilerini gösterdi. Protestoda konuşan Türk-Sen Genel Başkanı Arslan Bıçaklı, hükümetin kamusal hizmetleri ihmal ederek ülkeyi zarara uğrattığını öne sürdü. Kıbrıs Türk Orta Eğitim Öğretmenler Sendikası (KTOEÖS) Başkanı Ahmet Karaoğulları ise yaptığı ortak açıklamada hükümetin halkın yararına hareket etmediğini savundu.

Bıçaklı, sendikaların ülkeyi yönetmediği ve özelleştirme politikalarının ülkedeki ekonomik dengesizlikleri artırdığını ifade etti. Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu’ndaki (KIB-TEK) durumla ilgili de görüşlerini paylaşan Bıçaklı, çalışan sayısı ve üretim kapasitesi konularında yanlış ifadeler kullanıldığını belirtti. Ayrıca, hükümetin devlet kurumlarına yatırım yapmaktan kaçındığını ve bu sebeple kurumların işlevsiz hale getirildiğini iddia etti. Bıçaklı, ülkenin bir bölümünün özelleştirildiği ve halkın alım gücünün düştüğünü dile getirirken hükümetin özelleştirme politikalarını eleştirdi.

Hazırlanan ortak basın açıklamasında, hükümetin sermaye odaklı politikalarla gelir dağılımını adaletsiz hale getirdiği ve bu durumun halkın yaşam şartlarını olumsuz etkilediği belirtildi. Açıklamada, yasal düzenlemelerle basın ve halkın susturulmaya çalışıldığı iddiası da yer aldı. Protestoya destek veren sendikalar arasında Kıbrıs Türk Kamu Görevlileri Sendikası (KAMU-SEN) ve Kıbrıs Türk İşçi Sendikaları Federasyonu (TÜRKSEN) de bulunuyor. Sendikalar, mücadelelerine devam edeceklerini belirtti.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu