Dünya

KİK Ülkeleri, ABD-İran Müzakerelerinin Sürdürülmesini ve Hürmüz’den Ücretsiz Geçişi Talep Ediyor

ABD ile Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) üyesi ülkelerin dışişleri bakanları, İran ile nihai bir anlaşmaya ulaşmak için müzakerelerin devam etmesi gerektiğini belirtti. Bahreyn Dışişleri Bakanı Abdullatif bin Raşid ez-Zeyani başkanlığında Manama’da düzenlenen toplantıda, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio da yer aldı. Kapanış bildirisinde, İran’ın nükleer silah edinmesini engellemeye yönelik bir anlaşmaya varılması gerektiği ve Hürmüz Boğazı’ndan geçişlerden ücret alınmasının kabul edilemez olduğu ifade edildi.

Bildiride ayrıca, İran ile her türlü ticaretin Tahran yönetiminin mutabakat zaptına uymasına bağlı olduğu belirtildi. Hürmüz Boğazı’nın stratejik önemine dikkat çekilirken, buradaki seyrüsefer özgürlüğünün bölgesel ve küresel güvenliğe hayati katkı sağladığı vurgulandı. Lübnan’ın güvenliği, istikrarı ve egemenliğine dair desteğin yinelediği bildiri, İsrail ve Lübnan arasındaki müzakerelerin bölgesel barışa katkı sağladığını belirtti. Gazze konusunda ise, ABD Başkanı Donald Trump’ın sunduğu planın desteklendiği, Gazze halkının göçe zorlanmayacağı ve geri dönüş hakkının tanınacağı ifade edildi.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu