İtalya’da Aşırı Sıcaktan Ölenlerin Sayısı Artıyor: Kırmızı Alarm Genişletildi

İtalya’da son 24 saatte aşırı sıcakların yol açtığı ölümler beşe yükseldi. Ülke genelinde yaklaşık bir haftadır etkili olan Afrika kaynaklı aşırı sıcak hava, günlük yaşamı aksatmaya devam ediyor. Ulusal basında yer alan haberlere göre, aşırı sıcaklar nedeniyle fenalaşarak hayatını kaybedenlerin sayısının arttığı bildirildi. Sağlık Bakanı Orazio Schillaci’nin başkanlığında toplanan teknik komite, sıcaklara karşı alınabilecek önlemleri tartışırken, Bakanlık, bugün 17 kent için ilan edilen “kırmızı alarm” durumunu yarın için 18 kente çıkardı. Roma, Ancona, Bologna, Bolzano, Brescia, Floransa, Frosinone, Latina, Milano, Perugia, Pescara, Rieti, Torino, Venedik, Verona, Viterbo ve Bari’nin ardından Cenova da listeye eklendi.
Floransa’daki ünlü Uffizi Galerisi’nde dün havalandırma sisteminde yaşanan arıza nedeniyle bilet satışlarının 28 Haziran’a kadar durdurulduğu bildirildi. Verona’da turistlerin gözdesi olan Juliet’in Evi de sıcak hava ve yoğunluk nedeniyle iki katını ziyarete kapatacak. Palermo’da ise sıcaklıklardan dolayı adliyede duruşmalara ara verildi.
Milano’da da “kırmızı alarm” devam ederken, aşırı sıcak hava şehirdeki yaşamı olumsuz etkilemeye devam ediyor. Şehir merkezindeki Duomo Katedrali önünde güneşten korunmak isteyen turistler şemsiye ve el vantilatörleri kullanırken, serinlemek için çeşmelerin önünde kuyruğa girdi. Ayrıca Lombardiya Bölgesel Yönetimi’nde sıcak hava nedeniyle acil servislere başvuranların sayısında yüzde 20’lik artış görüldüğü basına yansıdı. Aşırı sıcakların önümüzdeki hafta sonunda zirve yapması bekleniyor.
























