Irak, ABD ve İran Arasındaki Gerilimi Azaltmak İçin Arabuluculuk Yapmaya Hazır

Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin, ABD ve İran çatışmasını sona erdirmek için ülkelerinin arabuluculuk yapmaya hazır olduğunu açıkladı. Hüseyin, Bağdat’ta İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi ile düzenlediği ortak basın toplantısında, Irak’ın hem ABD hem de İran ile güçlü ilişkilere sahip olduğunu vurguladı. Hüseyin, iki büyük güç arasındaki gerilimin sona erdirilmesi için diyalogun önemine dikkat çekti.
Irak Dışişleri Bakanı, Hürmüz Boğazı’ndaki mevcut savaş durumunun ülkesinin petrol ihracatını olumsuz etkilediğini belirterek, krizlerin müzakere yöntemiyle çözülmesinin gerekliliğini savundu. Ayrıca, Irak’ın savaş karşıtı bir tutum benimsediğini ifade eden Hüseyin, sorunların barışçıl yollarla çözülmesini desteklediklerinin altını çizdi.
İran Dışişleri Bakanı Erakçi ise ziyaretinin amacının Irak hükümetine ve halkına teşekkür etmek olduğunu belirtti ve iki ülke arasındaki işbirliğinin her alanda süreceğini söyledi. Erakçi, ABD ile imzalanan mutabakatın Lübnan dahil tüm bölgelerdeki savaşların sona erdirilmesini öngördüğünü açıkladı. Ayrıca, Washington ile yapılan görüşmelerin durumu ve Hürmüz Boğazı ile ilgili gelişmeler hakkında Irak yönetimini bilgilendirdi. Erakçi’nin, Irak ziyaretinde Başbakan Ali ez-Zeydi ve diğer önemli yetkililerle de görüşmesi planlanıyor.
























