İngiltere’nin Nottingham Hastanelerindeki Doğum Hizmetlerinde Skandal: 500’ün Üzerinde Anne ve Bebek Zarar Gördü

İngiltere’nin Nottingham kentindeki hastanelerde meydana gelen doğum ihmalleri, yetersiz bakım ve sistematik başarısızlıklar nedeniyle 500’den fazla anne ve bebek hayatını kaybetti veya zarar gördü. The Guardian’a göre doğum uzmanı Donna Ockenden, Nottingham’daki doğum hizmetlerine yönelik kapsamlı ve bağımsız bir rapor hazırladı. İngiltere Ulusal Sağlık Sistemi’nin (NHS) en büyük doğum skandallarından biri olarak değerlendirilen rapor, 444 kadın ve 76 yeni doğan bebeğin uygun olmayan bakım ve ihmal nedeniyle zarar gördüğünü ortaya koydu. Bu ihmalin sonuçları “potansiyel olarak önlenebilir” olarak nitelendirildi.
Ockenden, 2012-2025 döneminde gerçekleşen ölü doğum, yeni doğan ölümleri, anne ölümleri ve ağır yaralanma vakalarının incelendiği raporu değerlendirerek bulguların son derece rahatsız edici olduğunu ifade etti. Hastanelerde genç personelin endişelerini dile getirmekten çekindiğini belirten Ockenden, kurumsal itibarın ön planda tutulduğunu öne sürdü. Raporda, yaklaşık 2.500 aileyi etkileyen bu bulgulara dikkat çekildi.
Nottingham Üniversitesi hastaneleri yetkilileri ise rapor sonrası yaptıkları açıklamada, hizmetlerinde bakım alırken zarar gören, kayıp yaşayan veya travma geçiren kadınlardan ve ailelerinden koşulsuz bir şekilde özür dilediklerini belirttiler. Sorumluluğu kabul eden yetkililer, hizmet alanında reform sözü verdiler. Ockenden 2022 yılında yayımladığı bağımsız raporunda, 2000-2019 yılları arasında 201 bebek ve 9 annenin kötü bakım nedeniyle hayatını kaybettiğini belirtmişti.
























