Gündem

Hayvancılar Birliği’nden Tarım Bakanlığı’na Sert Eleştiri

Lefkoşa, 24 Haziran – Hayvan Üreticileri ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Adil Onalt, Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı’na yönelik eleştirilerini dile getirerek, bir aydır bakanlıktan randevu talep etmelerine rağmen cevap alamadıklarını söyledi. Onalt, Gönyeli Polis Karakolu önünde yaptığı açıklamada, bakanlığı sektörün sorunlarına karşı duyarsız kalmakla suçladı. Yem, arpa ve üretim maliyetleri gibi konulara çözüm beklediklerini belirten Onalt, daha önce dile getirilen taleplerin karşılık bulmadığını ve desteklerin dağıtımında adaletsizlik yaşandığını belirtti. Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanı Hüseyin Çavuş’a seslenen Onalt, üreticilerin içinden gelen bir isim olarak destekledikleri Çavuş’un mevcut durum karşısında hayal kırıklığı yarattığını söyledi. Birlik, mücadeleye devam edeceklerini ve üreticilerin sesinin susturulamayacağını ifade etti.

Birlik Avukatı Turan Rahvancıoğlu, süt maliyetleriyle ilgili yetkililerle yapılan telefon görüşmelerinin polise şikayet edilmesini eleştirerek, demokratik toplumlarda sektör temsilcileri ile kamu görevlilerinin sorunları görüşmesinin doğal olduğunu vurguladı. Rahvancıoğlu, sorunların çözümü için diyalog ve iş birliğinin güçlendirilmesi gerektiğini kaydetti.

Birlik üyesi Mehmet Çetereisi ise süt maliyetleri üzerine çalışmalar yapmak üzere görevlendirildiğini belirterek, ilgili kişilerle iletişim kurmasının doğal olduğunu söyledi. Çetereisi, üreticiler arasında bölünme yaratılmaya çalışıldığını fakat sektörün geleceği için mücadeleye devam edeceklerini ifade etti.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu