Erşangil: Kamu Sektöründe Eşitlik İçin Zaman Doldu

Lefkoşa, 27 Haziran – HAKSEN Başkanı Salih Erşangil, kamu çalışanları arasındaki maaş, barem ve özlük hakları alanındaki eşitsizliğe dikkat çekerek, kamuoyunda “göç yasası” olarak bilinen düzenlemenin kaldırılmasını talep etti. Erşangil, polis mensuplarına yönelik gündeme gelen yıpranma payı, eşit ek mesai hakkı ve maaş düzenlemesi gibi konuların önemli olduğunu dile getirirken, bu tür mağduriyetlerin sadece polis teşkilatıyla sınırlı kalmadığını, 2008 ve 2010 sonrası görev alan kamu görevlilerinin de ciddi hak kayıpları yaşadığını belirtti. Mevcut düzenlemelerin yerine, doğrudan göç yasasının kaldırılması gerektiğine işaret eden Erşangil, “Yasa değişikliğinin yapıldığı tarihten önce işe girenlerle aradaki eşitsizliği kaldırmanın artık zamanı geldi.” ifadesini kullandı. Erşangil, polis teşkilatında yapılması planlanan değişikliklerin, tüm kamu görevlilerine yayılabilmesi için doğrudan göç yasasının kaldırılması gerektiğini vurguladı ve kamuda aynı işi yapan personel arasında farklı hak uygulamaları yaratılmasının adaletsizliğine dikkat çekti. HAKSEN Başkanı, bütün kamu görevlileri için eşitlikçi ve bütüncül bir düzenleme yapılması gerektiğini savundu.
























