Gündem

Dijital Güvenlik ve Çevre Krizi Uyarısı: CTP Lideri İncirli’den Hükümete Eleştiri

Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP) Genel Başkanı Sıla Usar İncirli, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin dijital güvenliğinin ciddi bir mesele olduğunu dile getirerek, mevcut çalışmaların yetersizliğine dikkat çekti. Meclis Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada devlet kurumları ve veri tabanlarının siber saldırı tehdidi altında bulunduğunu vurgulayan İncirli, hükümetin bu konuda acil ve etkili adımlar atması gerektiğini belirtti. İncirli, “Bu saldırganların ne zaman harekete geçeceğini öngöremiyoruz,” ifadeleriyle tehlikenin boyutuna dikkat çekti.

Öte yandan Güngör Katı Atık Merkezi’ndeki yangın sorununa da değinen İncirli, merkezin felakete dönüştüğünü ve erken kapasite dolumu nedeniyle artan metan gazının çevre ve sağlık üzerinde oluşturduğu tehdidi vurguladı. Çevrenin ekonomiyle olan hayati bağının unutulmaması gerektiğine dikkat çeken İncirli, hükümetin çevre yaklaşımını ciddi şekilde gözden geçirmesi gerektiğini söyledi. Ayrıca polis teşkilatının ihtiyaçlarının karşılanması gerektiğini ifade ederek, devletin kendi kurumlarına sahip çıkması gerektiğini belirtti. İncirli, bilimsel verilere ve uzman görüşlerine dayalı kararlar alınması gerektiğini vurgulayarak konuşmasını tamamladı.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu