Atatürk Öğretmen Akademisi’nin Ticarileştirilme Endişesi: STÖ’lerden Ortak Tepki

Lefkoşa’da faaliyet gösteren sekiz sivil toplum örgütü, Atatürk Öğretmen Akademisi Yasası’nda öngörülen değişikliklere yönelik endişelerini dile getirdi. Bağımsız Gençlik Derneği, Dijital Kültür Derneği, Genç Kıbrıs Türk Girişimci Kadınlar Derneği, Green Hub Sürdürülebilir Yaşam Topluluğu, Kıbrıs Türk Genç Hekimler Derneği, Kıbrıs Türk Öğrenci Organizasyonu Derneği, Mağusa Gençlik Merkezi Derneği ve Halk Sanatları Derneği Gençlik Kulübü tarafından ortaklaşa yapılan açıklamada, Atatürk Öğretmen Akademisi’nin ticari ve belirsiz bir yapıya dönüştürülmeye çalışılmasına karşı çıkıldı.
STÖ’lerin açıklamasında, akademinin güçlendirilmesi ve eğitim kalitesinin arttırılmasının önemine dikkat çekildi. Eğitim yatırımlarının artırılması ve ilgili yasaların bu güçlendirilme çabalarına katkı sağlaması gerektiği üzerinde duruldu. Önerilen yasa değişikliklerinin, akademinin öğrencilerden ücret talep etmesine olanak tanıyacağı ve yabancı öğrencilere kontenjan ayrılması gibi konularda ciddi belirsizlikler içerdiği vurgulandı.
Öğretmenlik mesleğinin kısa yollardan edinilemeyecek kadar değerli olduğuna dikkat çekilen açıklamada, farklı diploma sahiplerine muafiyetler tanınarak öğretmenliğe yönlendirme yapılmasının öğretmen eğitiminin niteliğini sorguya açacağı belirtildi. Atatürk Öğretmen Akademisi’nin amacının gelir elde etmek değil; ülkenin ihtiyacı olan nitelikli öğretmenleri yetiştirmek olduğu vurgulandı. Son olarak, bu düzenlemenin eğitimde fırsat eşitliğini zedeleyebileceği, öğretmenlik mesleğinin saygınlığını aşındırabileceği ve gelecekte belirsizlikler yaratabileceği için yeniden ele alınması gerektiği ifade edildi. Açıklama, AÖA ve ilgili mevzuatın, sivil toplum örgütleri, akademisyenler ve diğer paydaşlarla birlikte bütüncül bir yaklaşımla ele alınması gerektiği çağrısı ile son buldu.
























