ABD’nin Silah Stoklarındaki Açık Büyüyor; Çözüm Zorlu

ABD Başkanı Donald Trump ve Savunma Bakanlığı (Pentagon), ordunun azalan mühimmat stoklarını güçlendirmek için çeşitli adımlar atmaktadır. Ancak, bu açığın kısa vadede kapatılmasının mümkün görünmediği ifade ediliyor. New York Times’a konuşan bazı yetkililer, İsrail-İran savaşı sırasında tükenen mühimmat stoklarının durumunu değerlendirirken, bu konuda iki yönlü bir strateji belirlendiğini belirttiler. Bir yandan savunma şirketlerini tükenen silahların üretimini hızlandırmaya teşvik eden yönetim, diğer yandan İran’a karşı kullanılan mühimmat için ek bütçe sağlanması konusunda Kongre’ye baskı yapmakta. Savunma sanayisi temsilcileri Beyaz Saray’da yapılan toplantılarda, üretim kapasitesini artırmak için daha fazla finansal destek talep etti. Trump ise bu taleplere daha uzlaşmacı bir yaklaşım göstererek, ek kaynak arayışında olduklarını dile getirdi. Ancak, yönetimin savaş harcamaları için Kongre’den istediği 70 milyar dolarlık ek fonun ciddi muhalefetle karşı karşıya kalacağı ifade ediliyor. Demokratlar ise çatışmaya yönelik desteğe sıcak bakmadıklarını belirtiyorlar. Pentagon’un zorluklarının yanı sıra, bazı milletvekilleri Trump’ın İran ile savaşı sona erdirmek için yaptığı anlaşmaya şüpheyle yaklaşıyor. Haberde, İran’la yürütülen savaşın Amerikan cephaneliğinde önemli bir azalma yarattığı ve Çin’e karşı olası bir savaş senaryosunda kullanılan yaklaşık 1100 uzun menzilli füzenin envanterin büyük kısmını oluşturduğu belirtiliyor. Bu durum, ABD’nin Batı Pasifik’teki muhtemel bir çatışma için yetersiz mühimmat kapasitesine dikkat çekerken, Stratejik ve Uluslararası Çalışmalar Merkezi geçen ay yaptığı değerlendirmede, mühimmat stoklarının yeniden oluşturulması için gereken sürenin giderek daha büyük bir endişe kaynağı haline geldiğini vurguluyor.
























