Dünya

ABD, Lübnan’daki Durumu İzlemek İçin Yeni Mekanizma Başlattı

ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), Lübnan’daki ateşkesin ve mevcut çatışma durumunun izlenmesi amacıyla yeni bir izleme mekanizması başlattı. İsmi açıklanmayan ABD’li bir yetkili, bu adımın ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio’nun İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ve Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Avn ile gerçekleştirdiği telefon görüşmelerinin ardından alındığını belirtti. Yetkili, “Amacımız şiddetin sona ermesi. İsrail ve Lübnan’ın iki egemen devlet olarak görüşmesini ve barış ile güvenlik için bir yol bulmalarını sağlıyoruz” dedi.

Öte yandan, İsviçre’de İran ile ABD arasında yapılan ve Katar ile Pakistan’ın arabuluculuk yaptığı görüşmelerin ilk turu 21 Haziran’da tamamlandı. Görüşmelerde, 14 maddelik mutabakat zaptının uygulanması için teknik detaylar ele alındı ve taraflar arabuluculuk çabalarını denetlemek üzere üst düzey bir komite kurma konusunda anlaştı. İranlı yetkililer, Lübnan’daki çatışmayı sonlandırmak amacıyla yapılan görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini belirtti. Lübnan’daki ateşkesi izlemek üzere yeni bir mekanizma kurulacak ve İran bu mekanizmaya temsilci gönderecek. İran ile ABD heyetleri arasındaki teknik görüşmelerin devam etmesi planlanıyor.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu