ABD, Ben Gurion Havalimanı’ndaki Yakıt İkmal Uçaklarını Azaltma Kararı Aldı

Kudüs’ten gelen haberlere göre, İsrail’deki i24News kanalı, ABD’nin Tel Aviv’deki Ben Gurion Havalimanı’nda bulunan yakıt ikmal uçaklarının sayısını azaltmaya başladığını duyurdu. Bu gelişme, havalimanındaki yaz aylarında artması beklenen hava trafiğine hazırlık amacıyla ek alan açma ve uçak kapasitesini artırma ihtiyacına yanıt olarak gerçekleştiriliyor. İsrail yetkilileri, bu değişikliğin ABD’nin Orta Doğu’daki asker sayısını azaltma amacı taşımadığına dikkat çekmekte. ABD’ye ait uçakların bölgede başka noktalara kaydırıldığı belirtiliyor. Ancak, ABD’nin azaltılan yakıt ikmal uçaklarının sayısına dair ayrıntılı bilgi verilmedi. İsrail Ulaştırma Bakanı Miri Regev, daha önce Washington yönetiminin Ben Gurion’da 72 yakıt ikmal uçağı bulundurduğunu ifade etmişti. İsrail Havalimanları Otoritesi Genel Direktörü Şaron Kedmi, 16 Haziran’da yaptığı açıklamada, havalimanında bulunan bu uçaklar nedeniyle devam eden krizin, Temmuz ayı yolcu seferlerinde 100 bin biletin iptal olunma riski taşıdığını vurgulamıştı. Ahbap Gazetesi olarak, gelişmeleri yakından takip ediyor ve siz değerli okuyucularımıza en güncel bilgileri sunmayı sürdürüyoruz.
























