Dünya

Fransa, Türkiye ile Kritik Mineraller Alanında İş Birliğini Artırmayı Hedefliyor

14 Mayıs’ta İstanbul’da düzenlenen OECD Kritik Mineraller Forumu’nda konuşan Fransa Stratejik Mineraller ve Metaller Tedarikinden Sorumlu Bakanlıklararası Delege Benjamin Gallezot, Fransa’nın Türkiye ile kritik mineraller alanında iş birliğini derinleştirmek istediğini belirtti. Gallezot, kritik minerallerin tedarik güvenliği ve çeşitliliğinin sağlanması için uluslararası iş birliğinin, teknoloji transferinin ve finansman desteğinin önemine işaret etti.

Kritik minerallere dair teknik kapasitenin mevcut olduğunu vurgulayan Gallezot, bu iş birliğinin geliştirilmesinin önemini vurguladı. Türkiye’nin sanayi kapasitesi ve doğal kaynaklar açısından önemli bir ülke olduğunu belirten Gallezot, Fransa ve Türkiye’nin bu alanda ilişkilerini hükümetler ve şirketler düzeyinde güçlendirmeyi hedeflediğini ifade etti.

Ahbap Gazetesi’nin ulaştığı bilgilere göre, Gallezot İstanbul’da ilgili bakanlarla da görüşmeler gerçekleştirerek olası iş birliği fırsatlarını değerlendirdiklerini belirtti. Fransız kuruluşlarının hâlihazırda Türkiye’de kritik mineraller alanında yatırım yaptığını kaydeden Gallezot, teknoloji transferi ve finansman desteğinin sağlanması gerektiğini aktardı.

Fransa’nın nadir toprak elementleri konusunda güçlü bir teknik birikime sahip olduğunu belirten Gallezot, bu alandaki iş birliği fırsatlarının henüz keşif aşamasında olduğunu ifade etti. Kritik minerallerin günlük hayatta geniş kullanım alanı bulduğunu, bu nedenle tedarik çeşitliliğinin önemini vurgulayarak, uluslararası iş birliğinin gerekliliğini dile getirdi.

Gallezot, dünyadaki tedarik çeşitliliğinin sağlanmasının mümkün olduğunu ancak bunun zaman alacağını ve bu süreçte uluslararası iş birliğinin kilit rol oynadığını belirtti. Fransa’nın ve Avrupa Birliği’nin bu konuda aktif olduğunu ifade ederek, doğal kaynaklardaki çeşitliliğin etkin kullanılmasının tedarik politikalarının anahtarı olduğunu vurguladı.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu