Gündem

Türkiye-KKTC Dostluk Grubu, Gazimağusa Belediyesi’ni Ziyaret Etti

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Parlamentolar Arası Dostluk Grubu üyeleri, Gazimağusa Belediye Başkanı Süleyman Uluçay’ı makamında ziyaret etti. Yapılan resmi açıklamada, dostluk grubu heyetinde Konya Milletvekili ve Türkiye-KKTC Parlamentolar Arası Dostluk Grubu Başkanı Orhan Erdem’in yanı sıra İstanbul Milletvekili ve Türkiye-KKTC Dostluk Grubu Başkan Yardımcısı Şamil Ayrım ile KKTC-Türkiye Parlamenterler Dostluk Grubu Başkanı Resmiye Canaltay da yer aldı.

Ziyaret esnasında, Gazimağusa Belediyesi’nin mevcut projeleri, yerel yönetimlerin iş birliği imkanları ve Türkiye ile KKTC’nin ilişkilerini daha da güçlendirecek konular üzerinde durulduğu bildirildi. Dostluk Grubu Başkanı Orhan Erdem, KKTC ile ilişkilerin pekiştirilmesine büyük önem verdiklerini belirterek, yerel yönetimlerin çalışmalarını yakından takip ettiklerini vurguladı. İstanbul Milletvekili Şamil Ayrım ise Türkiye’nin KKTC’ye uluslararası platformlarda her zaman destek sunduğunu ve bu tanınırlığı artırmak için çalışmaların sürdüğünü ifade etti. Ayrıca, Azerbaycan ile kurulacak kardeş şehir bağlantılarının geliştirilmesinin hedeflendiğini söyledi.

KKTC-Türkiye Parlamenterler Dostluk Grubu Başkanı Resmiye Canaltay ise Gazimağusa’nın tanıtımı ve gelişimi için yapılan çalışmalara değinerek, dostluk grupları aracılığıyla şehre değer katacak projelerin hayata geçirilmesinin amaçlandığını belirtti. Gazimağusa Belediye Başkanı Süleyman Uluçay ise yapılan ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, Türkiye ile KKTC arasındaki güçlü ilişkilerin yerel yönetimler düzeyinde de devam etmesinin önemine dikkat çekti ve Gazimağusa Belediyesi olarak bu iş birliklerini artırmaya hazır olduklarını kaydetti.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu